28 Temmuz 2011

"Connecting People"


Bizi birbirimize yaklaştırdığı söylenen teknoloji... "connecting people" mottosuyla ortaya çıkan telekomünikasyon şirketi ve bu tip şirketler... herşeye kolay ulaşmamızı sağlayan internet... bilgi ve iletişim çağının bize sundukları neler?

Telekomünikasyon, artık gitmeye üşendiğimiz sevdiklerimizin bayramını kutlamak için bize yeni bir alternatif yarattı. hiç yerimizden kıpırdamadan, sesini duymadan,zaman kaybetmeden,  tüm iyi niyet dileklerinin içi boşaltılmış buz gibi bir mesajla kutlama imkanı. hatta "toplu mesaj gönderme" kimseyi başkasından ayırmadan herkesi aynılaştırarak atılan mesajlar, şikayet ederken aslında bizim metalaştırdığımız insan grubundan başka birşey değil...teknoloji bize bir filmi daha hızlı indirme şansı sunuyor,sevgimizi göstermenin daha kolay yollarını değil. peki sevdiklerinizle aramızdaki ten ve göz temasını keserek en kolay yoldan iletişim kurarak kazandığınız zamanı neye harcıyorsunuz? hiçbirşeye... sadece birşey elde ediyorsunuz,hızlı yaşam ve hızlı tüketim. elde tutulur yaptığınız tek şey alışveriş,nette gezinmek,televizyon izlemek... televizyonu bile artık ayrı odalarda izleyerek hayatlarınızı ayırıyorsunuz,odalara kapanıyorsunuz,sonra aslında ihtiyacınız olmayan şeyleri,ihtiyacınızmış gibi gösteren reklamcılara para kazandırmak için alışverişe çıkıyorsunuz. paranızı aslında aldığınız şeye değil,aldığınız üreticiye,reklamcısına ..vb hiç tanımadığınız kişilere bağışlıyorsunuz. sevdiklerinize ise para harcarken internetten hiç görmediğiniz bir çiçeği yolluyorsunuz. belki kurdelesinin rengini bile bilmiyorsunuz,çiçeği ne kadar canlı, ne kadar taze bilmiyorsunuz. farkında olmadan duyguların,hediyelerin anlamını boşaltıyorsunuz. çıplak ve duygusuz,sanki sadece bir kağıtta yazılı bir kelime gibi herşey artık. gerçeği yokederek sanala doğru gidiyorsunuz. hızın hakim olduğu bu devirde sizce aşklar neden bu kadar az ve insanlar neden bu kadar kolay vazgeçebiliyor birbirlerinden? çünkü aşkı da basitleştiriyoruz.insanlar, internette bir bilgiye ulaşma hızı kadar hızlı yaşamak istiyor herşeyi ,hemen elde edip,hemen yaşamak istiyor,hızlı tüketiyor. artık bir sevgili için hediyenin güzelliği maddi değeri ile ölçülür oldu. reklamcılar "Sevgilinizi seviyorsanız ona en güzelini alın" konulu mottolarla,sevginin ölçüm aleti olarak parayı hedefleyip bilinçaltınıza yerleştiriyorlar. bir pırlanta reklamında gösterilen çok çirkin bir adamın aynısı, elinde bir pırlanta ile sevgilisine uzanmışken photoshop ile değiştirilip çok yakışıklı olarak gösteriliyor. peki bu reklamın içeriği " sevgiliye gzl bir hediye almak" mı? bence bu reklam, kadının satılık olduğunu gösteriyor. parayla gözleri boyanan kadınlar, değerlerinin bir pırlanta kadar ucuz olduğuna hiç mi alınmıyorlar ? bir erkek parayla satın aldığı kadının ,"iyi günde kötü günde,hastalıkta sağlıkta" yanında olabileceğine nasıl inabiliyor? ayrılıklar işte bu yüzden bu kadar kolay, kadını metalaştırarak parayla alınabilir hale getiren erkek,bunu kabul eden kadın bilmeli ve kabullenmeli ki,daha çok paraya başka birini alabilecekken niye elindekiyle uğraşsın. kırık bir vazoyu değiştirmek kadar kolay bu yüzden birinden ayrılmak.

Bir daha düşünün teknoloji bizi birbirimize yaklaştırıyor mu yoksa insanoğlunun doğasında olmayan yanlız yaşamayı sadece yaşanabilir hale mi getirmeye çalışıyor? sanal ve sahte yakınlıklar yaratarak bizi başka birşeye mi dönüştürüyor? teknoloji yanlızlaşan insanın destek program ünitesinden başka birşey olmayabilir mi? şimdi yazım ve sizin de okumanız bittiyse hepimizin yapacağı şey yine kendimizi teknolojinin kollarına atmak ama hiç olmazsa bilerek ve farkındalığımızı kaybetmeden sadece bizim için gerekli olanları gerektiği kadar kullanarak,gerçekte kalmak dileğiyle...

(elektrikleriniz bir saat giderse ne yapacaksınız bu yy da düşünmeniz ve yapmanız gereken en büyük plan bu olmalı bence ...)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder