23 Ocak 2012

Bir Şair Olsaydım Eğer ...



Ben bir şair olsaydım eğer 
Cümle cümle vururdum seni 
Her noktasında dururdu kalbin 
Ben bir şair olsaydım eğer 
Öyle bir şiir yazardım ki sana sevgili,harflerine asardın kendini... 


Murathan Mungan



Öyle aşklar vardır ki,sonunda monoton olacaksa da,olmuşsa da
O aşk öyle başlar veya
O aşk öyle biter ki...
Ve senin kabiliyetin varsa aklındakini kağıda dökmeye,
bir bakıştan,bir göz yaşından çok daha ağır olur kelimeler
gerçekten Murathan Mungan'ın dediği gibi asmak istersin harflerine kendini..

Kendini iyi hissederken
kendini haklı hissederken
unuturum derken

öyle bir kelime çıkar ki, yerle bir eder her şeyi
çünkü inandığın ve kendine inandırdığın sadece görmek istediğindir.
bir kelime, bir şiir bir cümle ile özetleyebilirsen gerçeğini en hassas tarafından asılıp,
asıldığın kalbi söker kopartırsın yerinden...

O zaman her cümle sonundaki nokta, hayatının son nefesi gibi hissettirir sana
harflerin nasıl da bedenin içine geçtiğine bakarsın öylece,
çarptığında kalbinden bir parça düşüyor gibi hissedersin.

Ve sana sıktığı kurşun sadece gerçeğin,kurulabilecek en hassas cümlesidir.
Önemli olan yaşamak, bilmek değildir.
Önemli olan anlatabilmektir.

Murathan Mungan'ın en sevdiğim şiirinde özetlemiş olduğu gibi...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder